S*Kazols Olga Ebba Stella och S*Zimas Goliat`s vackra småkissar 7v



CH S*Zimas Goliat så stilig pappa till sex vackra småkissar.
Tack till Goliat`s familj för att vi fick låna honom.
Lilla Yoda har hittat ngt spännande  under stenen.





S*Kazols Olga Ebba Stella är en jättbra mamma till sina små, så duktig.




Free Spirit grymt snygg sibbe (obokad)




Blu Magic är en riktig goding flyttar till Örnsköldsvik




Jewel Box stannar hos oss i Timrå så läcker



Pricess Mikasa tv flyttar till Stavanger , Nelly Isler flyttar till Skåne
så söta o tuffa tjejer



Little King så vacker kommer att bo i Sundsvall

Kommentarer
Postat av: Heidi matte till pappa Goliat

Little King är så otroligt lik pappa Goliat, Nelly är jätte lik faster Grace och Spirit är så lik farbror Garfield. Är som att se den kullen liten igen! Bluce Magic är jätte lik farmor Charro.

2008-11-14 @ 08:40:59
Postat av: Peter Johansson

Little King...eller Morris som han numera heter..har nu varit hos oss i c.a. 3 veckor.Fick faktiskt Morris i födelsedagspresent när jag fyllde 40 år av min fru, Åhse, alldeles nyligen.. Har egentligen inte ord för att beskriva hur mysig,trevlig,social och go han är!..han är helt oemotståndlig, och liknar ingen annan katt jag haft...är mycket tryggare och mer harmonisk..och orädd för ljud och småbarn!!..får nog passa på att ge Christina och Christer Bäck,( Taigasouls) i Timrå som uppfostrat honom en hel del beröm...har själv alltid haft katt tidigare..från 6års ålder fram till 22, då jag plötsligt blev hyperallergisk..har funderat lite i efterhand, och kommit fram till att det troligen berodde på att jag blev alltför exponerad för (bond)-katten jag hade på den tiden,då jag bodde i en liten inte alltför välstädad enrummare...

hursomhelst så fick jag ett tips av en bekant om att undersöka om jag "klarade av"/reagerade på sibirisk katt..gjorde detta efter att ha läst in mig lite om rasen först på internet,..via ett testhem här i stan(Kicki i Haga)..och på den vägen är det...känns nu helt fantastiskt att äntligen kunna ha katt igen!!...hade egentligen för länge sedan givit upp hoppet..och gick och väntade på nån slags mirakelmedicin som skulle kunna lösa problemet...

Min förhoppning är att han blir lika stor och stilig som sin far, Goliat...har vägt honom idag, och han väger 15 veckor gammal c.a. 1.800gram. Känns som han växt en hel del bara sedan han kom hem till oss 15 december. Han verkar stormtrivas hos oss..och ägnar större delen av dagarna till att leka,äta, och sova ...på kvällarna när jag (Husse)ligger i soffan och tittar på tv..kommer han alltid och hoppar upp på bröstet..lägger sig sedan tillrätta efter att först ha gett mig en ordentlig blöt puss .. // Mvh. Peter Johansson,Granloholm/Sundsvall.

2009-01-06 @ 15:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0